Späť

 

 

ORGANIZAČNÝ   PORIADOK

 

Organizačný poriadok je základnou organizačnou normou Základnej školy s materskou školou Trnava 5. Upravuje riadenie a organizáciu školy, určuje deľbu práce, organizáciu orgánov na škole, práva a zodpovednosť zamestnancov, rozsah právomocí, vnútorné a vonkajšie vzťahy Základnej školy s materskou školou Trnava 5.

 

 

Článok I

Základné ustanovenia

 

1.      Názov organizácie: Základná škola s materskou školou

2.      Sídlo organizácie: Ivana Krasku 29, 917 05  Trnava 5

3.      Právne postavenie: Základná škola je na základe rozhodnutia Mesta Trnava, a v zmysle zákona č. 416/2001 Z.z. o prechode  niektorých pôsobnosti orgánov štátnej správy na obce a na vyššie územné celky, ktorým sa dopĺňa zákon č. 29/1984 Zb. o sústave základných a stredných škôl v znení  ustanovenia  § 1 ods. 1 zákona č. 171/1990 Zb,  zákona 279/1993 Z.z. o školských zariadeniach a zákona č. 596/2003 Z.z. o štátnej správe v školstve a školskej samospráve, je 01.01.1998      samostatnou      rozpočtovou    organizáciou   na  úseku základného školstva.  Dňa 01.05.2005 sa základná škola zlúčila s materskou školou.

IČO:  36080829

Zriaďovacia listina bola vydaná 01.01.1998 Okresným úradom v Trnave.

Právne postavenie organizácie

Základná škola s materskou školou Modranka (ďalej škola), je právnickou osobou. Vystupuje v právnych vzťahoch svojim menom a nesie zodpovednosť vyplývajúcu z týchto vzťahov. Svoju činnosť finančne zabezpečuje samostatne na základe rozpočtu vyčleneného zriaďovateľom a doplnkových mimorozpočtových zdrojov. Súčasťou školy je školský klub detí a školská jedáleň.

 

 

Článok II

Všeobecné   ustanovenia

 

1.     Poslanie a hlavné úlohy školy

a)      zabezpečuje kvalitnú výchovno-vzdelávaciu prácu a inú odbornú pedagogickú činnosť,

b)      vytvára zamestnancom a žiakom ZŠ a deťom MŠ potrebné materiálne podmienky,

c)      zabezpečuje starostlivosť o budovu školy a vykonanie prác v súvislosti so starostlivosťou o budovu školy v súčinnosti s Mestským úradom Trnava a KŠÚ v Trnave,

d)      zostavuje plán a rozpočet a zabezpečuje hospodárne a efektívne využívanie pridelených prostriedkov,

e)      zabezpečuje spracovanie a prenos informácií  podľa rozhodnutia zriaďovateľa,

f)        zabezpečuje plnenie úloh na úseku školského stravovania,

g)      pravidelne informuje verejnosť a Radu školy o stave a problémoch školy,

h)      zabezpečuje plnenie úloh na úseku PO a BOZP podľa platných predpisov ,

i)        zabezpečuje odstránenie zistených nedostatkov,

j)        zabezpečuje archivačnú a skartačnú činnosť,

k)      zabezpečuje plnenie úloh obrany štátu,

l)        sleduje dodržiavanie platných právnych predpisov, uplatňuje príslušné sankcie podľa platných právnych predpisov voči zodpovedným osobám.

 

2.     Organizačné členenie školy

Organizácia školy sa vnútorne člení na útvary a oddelenia. Útvary sú organizačné celky, ktoré komplexne zabezpečujú a koordinujú väčší rozsah vzájomne súvisiacich činností určitého zamerania. Na čele pedagogického útvaru je pedagogický zástupca riaditeľa školy pre ZŠ a MŠ. Riaditeľ vymenúva zástupcu pre ZŠ a MŠ na základe výberového konania  a odvoláva svojho zástupcu po vyhlásení nového výberového konania. Na čele ekonomického úseku je ekonómka personalistka  školy, ktorá je priamo podriadená riaditeľovi školy. Stravovanie žiakov, detí a  zamestnancov školy je zabezpečované v školskej jedálni, na čele ktoré je vedúca školskej jedálne.

 

3.     Zásady riadenia

a)      Škola uplatňuje princíp jediného vedúceho v účelnej nadväznosti na zásady spolupráce s orgánmi samosprávy a ďalšími odbornými orgánmi v súlade so zákonmi, uplatňuje a dodržiava platné právne predpisy.

b)      Školu riadi a zodpovedá za ňu riaditeľ, ktorého menuje a odvoláva primátor mesta na základe vyjadrenia Rady školy.

c)      Riaditeľ školy zriaďuje poradné orgány na posudzovanie problémov, ktorých závažnosť a rozsah si vyžaduje kolektívne zváženie. Stálymi poradnými orgánmi riaditeľa sú :

-         rada školy,

-         pedagogická rada,

-         rada vedenia školy (zástupca ZŠ, zástupca MŠ, ekonóm školy, predseda Rady školy, predseda ZO OZ),

-         pracovná porada.

d)      Riaditeľ školy zriaďuje pre účelné pôsobenie ďalšie poradné orgány s trvalou alebo dočasnou pôsobnosťou,

e)      Podrobnejšiu pôsobnosť, zloženie a spôsob rokovania poradných orgánov riaditeľa školy upravujú rokovacie poriadky, ktoré schvaľuje riaditeľ školy.

f)        Závery poradných orgánov majú pre riaditeľa školy odporúčajúci charakter.

g)      Sústavu vnútro riadiacich a organizačných foriem tvoria:

a)      riadiace normy so všeobecnou platnosťou (príkaz, úprava a pokyn riaditeľa),

b)      vnútroorganizačné normy, a to:

- organizačný poriadok,

- pracovný poriadok,

- kolektívna zmluva,

- vnútorný mzdový predpis,

- spisový a skartačný poriadok,

- plán vnútro školskej kontroly,

- vnútorný poriadok školy

- prevádzkový poriadok školy,

- plán práce školy.

 

4.     Metódy práce

a)      činnosť vedúcich a ostatných zamestnancov sa sústreďuje na plnenie hlavných úloh výchovno-vzdelávacej, administratívnej a hospodárskej oblasti

b)      analýza činnosti výchovno-vzdelávacích, ekonomických a administratívnych  v organizácii a neustále hodnotenie, ako sa prijaté závery uplatňujú v praxi

c)      spracúvanie rozhodujúcich úloh sa rieši aj formou tímovej práce

d)      vedúci zamestnanci  školy zabezpečujú potrebnú informovanosť ostatných zamestnancov  na vnútroorganizačných rokovaniach.

 

5.     Kontrolná činnosť

Riaditeľom školy vymenovaní a poverení vedúci zamestnanci sú v zmysle Plánu vnútro- školskej kontroly činnosti priamo zodpovední za správne, kvalitné, efektívne a včasné plnenie úloh a sú povinní:

1.      osobne kontrolovať plnenie úloh nimi riadeného organizačného úseku,

2.      prijímať opatrenia na odstraňovanie nedostatkov,

3.      uplatňovať a predkladať návrhy na uplatnenie sankcií voči zodpovedným zamestnancom  nimi   riadeného organizačného úseku, o zistených nedostatkoch a prijatých opatreniach ihneď informovať riaditeľa školy

4.      každý vedúci zamestnanec  má okrem práv, povinností a zodpovednosti uvedených v predchádzajúcom bode tieto práva a povinnosti:

-          poznať úlohy a chod práce, pôsobnosť školy v rozsahu potrebnom na výkon činnosti vlastnej funkcie,

-          priebežne oboznamovať podriadených zamestnancov  s predpismi a úlohami, ktoré sa dotýkajú ich činnosti, prerokovať s nimi závažné otázky týkajúce sa plnenia týchto úloh a sledovať dodržiavanie pracovnej disciplíny,

-          vydávať príkazy zamestnancom  im podriadeným,

-          zastaviť prácu na zverenom pracovisku, pokiaľ by pokračovanie v práci mohlo ohroziť život alebo zdravie zamestnancov, žiakov, detí, prípadne majetok školy,

-          uplatňovať zásady odmeňovania za prácu, podľa platných predpisov pre odmeňovanie.

Súborným výkonom kontroly je podľa Plánu vnútro školskej kontroly poverený  zástupca riaditeľa školy pre ZŠ.

 

 

Článok III

Osobitná časť

 

Organizačná štruktúra školy a popis pracovných činností

Organizačná štruktúra:

-         útvar riaditeľa,

-         pedagogický útvar,

-         ekonomicko-hospodársky útvar,  

-         zamestnanci školy – práva, povinnosti a zodpovednosť,

-         poradné organy školy.

 

 

A. Útvar riaditeľa školy

Organizuje a zabezpečuje výkon riadiacej, rozhodovacej, kontrolnej, právnej, personálnej a hospodárskej činnosti.

 

Patria sem:

-         riaditeľ – štatutárny orgán organizácie,

-         zástupca riaditeľa pre ZŠ ,  je prvým zástupcom štatutára,

-         zástupca riaditeľa pre MŠ, je druhým zástupcom,

-         vedúci ekonomicko-personálneho útvaru riaditeľa školy,

-         vedúci metodického združenia a predmetovej komisie,

-         vedúca školskej jedálne,

-         výchovný poradca (viď príloha č.1),

-         inventarizačná, vyraďovacia, likvidačná komisia (viď príloha č.3),

-         stravovacia komisia (viď príloha č.4)

-         školská psychologička (viď príloha č.5)

-         stále poradné orgány riaditeľa školy

-         pedagogická rada

-         pracovná porada

-         škodová a odškodňovacia komisia (viď príloha č.2)

-         komisia PO a BOZP

-         rada rodičov

-         rada školy

 

 

 

Riaditeľ školy

 

           Na čele školy je riaditeľ školy, ktorého vymenúva na dobu päťročného funkčného obdobia a odvoláva zriaďovateľ školy alebo školského zariadenia podľa § 3 zákona č. 596/2003 Z.z. o štátnej správe v školstve a školskej samospráve a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov na návrh príslušnej školskej rady a na základe výberového konania podľa § 5 zákona č. 552/2003 Z.z. o výkone práce vo verejnom záujme. Návrh rady školy je pre zriaďovateľa záväzný. Riaditeľ školy menuje a odvoláva z funkcie vedúcich zamestnancov školy v súlade s príslušnými ustanovenia zákona č. 596/2003 Z.z. o štátnej správe v školstve a školskej samospráve  a  o zmene a doplnení  niektorých zákonov a Zákonníka práce.

     Riaditeľ, ako štatutárny orgán školy, koná v jej mene vo všetkých jej veciach. Rozhoduje vždy samostatne, pokiaľ mu rozhodnutie nie je podmienené schválením Rady školy.

     Riaditeľa zastupuje v jeho neprítomnosti  zástupca pre ZŠ v plnom rozsahu (okrem pracovno-právnych vzťahov) a zástupca pre MŠ  s vymedzenými kompetenciami. 

    Riaditeľ školy zodpovedá za dodržanie všeobecne záväzných právnych predpisov, učebných plánov a učebných osnov, za odbornú a pedagogickú roveň výchovno-vzdelávacej práce školy a za efektívne využívanie prostriedkov určených na zabezpečenie činnosti školy, zodpovedá za riadne hospodárenie s majetkom v užívaní alebo vo vlastníctve školy.

          Riaditeľ základnej školy vykonáva štátnu správu v prvom stupni.

 

Rozhoduje najmä o:

-         prijatí žiaka do školy a školského zariadenia

-         odklade začiatku povinnej školskej dochádzky žiaka,

-         dodatočnom odložení plnenia povinnej školskej dochádzky žiaka,

-         oslobodení žiaka od povinnosti dochádzať do školy,

-         oslobodení žiaka od vzdelávania sa v jednotlivých  vyučovacích predmetoch alebo ich časti,

-         povolení plniť povinnú školskú dochádzku mimo územia Slovenskej republiky,

-         uložení výchovných opatrení,

-         povolení vykonať komisionálnu skúšku,

-         povolení vykonávať skúšku z jednotlivých vyučovacích predmetov aj uchádzačovi, ktorý nie je žiakom školy,

-         určení príspevku zákonného  zástupcu žiaka na  čiastočnú úhradu nákladov za starostlivosť poskytovanú žiakovi v škole a v školskom zariadení.

 

-         Po doporučení PPP o:

-         odklade povinnej školskej dochádzky žiaka,

-         dodatočnom odložení povinnej školskej dochádzky žiaka,

-         oslobodení žiaka od povinnej školskej dochádzky na základe doporučenia pediatra.
 

Riaditeľ školy ďalej:

-         prijíma všetkých zamestnancov  školy do pracovného pomeru a zabezpečuje aj vyhotovenie pracovných zmlúv, zabezpečuje personálne obsadenie školy,

-         uzatvára dohody o prácach vykonávaných mimo pracovného pomeru a tieto práce kontroluje,

-         uzatvára dohody o zmene podmienok stanovených v pracovnej zmluve,

-         rozväzuje pracovný pomer so zamestnancom školy dohodou, výpoveďou, okamžitým zrušením pracovného pomeru, zrušením v skúšobnej dobe,

-         preraďuje zamestnanca  na výkon iného druhu práce,

-         určuje nástup dovolenky na zotavenie v zmysle § 100 – 110 Zákonníka práce,  vysiela zamestnancov  na pracovné cesty,

-         poskytuje pracovné voľno pri krátkodobých prekážkach v práci zo strany zamestnanca a pri prekážkach z dôvodu všeobecného záujmu,

-         nariaďuje prácu nadčas, rozhoduje o vhodnom čase čerpania náhradného voľna, prípadne o vhodnejšej úprave pracovného času,

-         určuje vecné náplne pracovných funkcií všetkých kategórií zamestnancov školy,

-         vyjadruje sa k prihláške na ďalšie štúdium zamestnancov školy,

-         rozhoduje o fakultatívnych nárokoch a z toho plynúcich úľavách a hospodárskom zabezpečení študujúcich popri zamestnaní,

-         rozhoduje o presune čerpania dovolenky z času školských prázdnin na dobu počas školského roku v opodstatnených prípadoch (napr. pridelenie kúpeľnej liečby, rekreácia),

-         zabezpečuje vydávanie potvrdení o zamestnaní s uvedením skutočností pre posúdenie nároku na dovolenku na zotavenie, záväzkov zamestnancov k organizácii, vykonávaných zrážkach,

-         posudzuje kvalifikáciu zamestnancov a v nadväznosti na to zaraďuje zamestnancov do príslušných funkcií, platobných stupňov a mzdových taríf podľa príslušných mzdových predpisov,

-         vyhotovuje platové výmery ako aj ďalšie výmery súvisiace s platovými náležitosťami zamestnancov,

-         rozhoduje o platových postupoch pedagogických zamestnancov,

-         priznáva odmeny  a všetky ďalšie pohyblivé zložky miezd v zmysle platných mzdových predpisov (včítane preradenia do najbližšej vyššej platovej stupnice, než v ktorej by mal byť pedagogický zamestnanec zaradený podľa nadobudnutej kvalifikácie, priznanie osobného príplatku, osobného hodnotenia a pod.),

-         priznáva a pri zmene podmienok výkonu práce odníma funkčný  platy,

-         priznáva náhradu miezd počas čerpania dovoleniek na zotavenie, vrátane náhrad miezd za nevyčerpanú časť dovolenky  a za pracovné voľno pri prekážkach v práci,

-         priznáva náhradu cestovného a sťahovacích výdavkov, odlučného a ostatných náhrad vyplývajúcich zo zákona č. 283/2002 Z.z. a jeho noviel,

-         pri prijímaní zamestnanca  do pracovného pomeru rozhoduje na základe dokladu o priebehu zamestnaní o zápočte dôb predchádzajúcej praxe pre účely platového zaradenia zamestnanca, ako aj o zápočte dôb zamestnania pre určenie nemocenských dávok a dĺžky dovolenky na zotavenie,

-         rozhoduje o pridelení počtu nadpočetných hodín učiteľom (vrátane tzv. nadlimitných hodín),

-         rozhoduje o pridelení počtu hodín externým učiteľom a podľa nadobudnutej kvalifikácie určuje odmeny za externé vyučovanie,

-         priznáva odmeny za zastupovanie neprítomných zamestnancov  v súlade s platnými mzdovými predpismi,

-         zabezpečuje výchovno-vzdelávací proces kvalifikovanými zamestnancami  podľa nadobudnutého vzdelania pre vyučovanie jednotlivých predmetov v zmysle platnej vyhlášky MŠaV SR o odbornej a pedagogickej spôsobilosti pedagogických pracovníkov,

-         sústavne sa stará o odborný rast zamestnancov  školy,

-         zamestnancom  prideľuje práce so zreteľom na ich schopnosti, skúsenosti a so zreteľom na ich zdravotný stav,

-         vytvára vhodné pracovné podmienky na pracoviskách školy, aby výkon práce bol kvalitný, hospodárny a bezpečný,

-         zabezpečuje komplexnú zdravotnícku starostlivosť o  zamestnancov,

-         zodpovedá za dodržiavanie právnych a ostatných predpisov o bezpečnosti a ochrane zdravia pri práci a požiarnej ochrane, za týmto účelom pravidelne oboznamuje pracovníkov s novými predpismi,

-         bezodkladne zisťuje a odstraňuje príčiny pracovných úrazov a chorôb z povolania, vedie ich evidenciu, oznamuje ich príslušným orgánom a robí opatrenia na ich nápravu,

-         v prípade potreby zabezpečuje rekvalifikáciu zamestnancov,

-         zodpovedá za dodržiavanie všetkých ustanovení ZP, pracovného poriadku a ďalších platných pracovno-právnych, mzdových a iných predpisov, súvisiacich s touto agendou.

 

Riaditeľ školy v rámci svojej pôsobnosti predkladá Rade školy na vyjadrenie najmä:

1.      návrh na počty prijímaných žiakov,

2.      návrh na zavedenie študijných a učebných odborov a zameraní, na úpravu v učebných plánoch a v skladbe vyučovacích, voliteľných a nepovinných predmetov a predpokladané počty v týchto predmetoch,

3.      informácie o  pedagogicko-organizačnom a  materiálnom zabezpečení výchovno-vzdelávacieho procesu,

4.      správu o výchovno-vzdelávacích výsledkoch školy,

5.      návrh rozpočtu školy,

6.      návrh na vykonávanie vedľajšej hospodárskej činnosti školy,

7.      správu o výsledkoch hospodárenia školy.

 

Zástupcovia riaditeľa – viď ďalej – jednotlivé útvary

 

Vedúca ekonomicko-personálneho útvaru

      Vedúca  ekonomicko-personálneho oddelenia  riaditeľa zabezpečuje odborné, organizačné a administratívne práce, súvisiace s výkonom riaditeľa školy i vedúcich v jednotlivých útvarov a to najmä:

  1. vedie a sleduje termínovník pracovno-právnych vzťahov,
  2. zabezpečuje vyhotovenie, rozdelenie, expedíciu a evidenciu všetkých vnútroorganizačných noriem, príkazov a pokynov v oblasti pracovno-právnej,
  3. predkladá na podpis riaditeľovi všetky písomnosti určené na expedíciu mimo organizácie,
  4. vedie evidenciu došlej a odoslanej pošty školy,
  5. vedie evidenciu dochádzky, dovoleniek a všetkých druhov pracovného voľna, prípadne neprítomnosti zamestnancov školy a zodpovedá za ich včasné schválenie  riaditeľom školy ,
  6. zabezpečuje centrálnu archiváciu a skartáciu písomností podľa skartačného a archivačného poriadku,
  7. zodpovedá za inventarizáciu majetku školy a následné účtovné i fyzické vysporiadanie vzniknutých rozdielov,
  8. zabezpečuje fakturáciu  dodávky školských a kancelárskych potrieb, učebníc, ako aj ich správnu evidenciu ,
  9. podľa pokynov  zástupcu riaditeľa školy  pre ZŠ vybavuje agendu spojenú s pracovnými a školskými úrazmi,
  10. pripravuje podklady k vyraďovaniu a likvidácii prebytočného a neupotrebiteľného majetku,
  11. objednáva opravy a údržbu kancelárskej techniky, elektroniky, MTZ, budovy školy, strojno–technologických zariadení a drobné nákupy podľa pokynov riaditeľa školy a jej zástupcu pre ZŠ a MŠ,
  12. uplatňuje požiadavky na odškodnenie u poisťovne,
  13. v prípade potreby zabezpečuje i niektoré činnosti na ekonomickom útvare podľa pokynov riaditeľa školy,
  14. zabezpečuje vedenie osobných spisov zamestnancov  školy, pričom zodpovedá za ich úplnosť,
  15. zabezpečuje personálnu agendu pri prijímaní i rozviazaní prac. pomeru v škole a vykonáva ohlasovaciu povinnosť u všetkých zamestnancov i pracujúcich dôchodcov,
  16. eviduje zmeny zdravotných poisťovní u zamestnancov školy i agendu s tým spojenú a zodpovedá za ich včasnú realizáciu,
  17. plní aj ďalšie príkazy riaditeľa.

 

 

B. Pedagogický útvar:

 

Vedúcou útvaru je zástupkyňa riaditeľa pre ZŠ a zástupkyňa pre MŠ .

 

Patria sem:

-         vychovávateľka  ŠKD,

-         vedúci MZ a PK.

 

Rozsah pôsobnosti zástupcu riaditeľa školy pre základnú školu (ďalej ZRŠ pre ZŠ ):

Zástupca riaditeľa školy pre základnú školu, v zmysle ustanovení § 5 zákona  č. 552/2003 Z.z. o výkone práce vo verejnom záujme, menuje riaditeľ školy na základe výsledkov výberového konania. Funkčné obdobie  zástupcu pre ZŠ je päťročné a končí v deň  výberového konania. Riaditeľ školy odvoláva zástupcu riaditeľa školy v zmysle ustanovení Zákonníka práce (ods. 1 § 252 ZP). Zástupca pre  základnú školu zastupuje riaditeľa školy v prípade jeho neprítomnosti v plnom rozsahu (okrem pracovno-právnych vzťahov  v zmysle ZP § 42,  § 43, § 48 , § 54, § 60, § 61, § 63 ).

  1. realizuje pedagogické riadenie školy, priamo kontroluje výchovno-vzdelávací proces (ďalej VVP) v škole a sama sa na ňom podieľa,
  2. pripravuje podklady k analýze VVP, správania a dochádzky žiakov,
  3. priamo kontroluje a usmerňuje vyučujúcich i vychovávateľov ŠKD a zúčastňuje sa na zasadnutiach MZ a PK,
  4. poskytuje a zabezpečuje informácie o pedagogicko-organizačnom zabezpečení VVP v škole,
  5. vykonáva hospitácie min. 2 hod. týždenne, uskutočňuje hospitačné rozbory, prijíma konkrétne opatrenia na skvalitnenie VVP, písomné záznamy odovzdáva riaditeľovi školy (ďalej RŠ),
  6. vedie evidenciu o neprítomných pedagogických zamestnancoch, zabezpečuje za nich zastupovanie, vedie evidenciu zastupovania za neprítomných pedagogických zamestnancov,
  7. prideľuje dozory na chodbách, v školskej jedálni a kontroluje ich dodržiavanie,
  8. vypracúva mesačné výkazy zastupovania za neprítomných pedagogických zamestnancov  v spolupráci s ekonómkou - personalistkou,
  9. zabezpečuje zostavenie rozvrhu hodín pre 1. – 9. ročník a kontroluje jeho dodržiavanie,
  10. zodpovedá za správne vedenie triedenej dokumentácie a dokumentácie ŠKD, ako i vedenie triednych kníh nepovinných predmetov a záujmových útvarov,
  11. kontroluje vykonávanie dozorov, nástupy vyučujúcich na vyučovanie a vychovávateliek na činnosť ŠKD,
  12. zabezpečuje organizáciu pedagogickej praxe a uvádzanie nových pedagogických zamestnancov,
  13. zabezpečuje účasť zamestnancov  školy na akciách zameraných na zvyšovanie kvalifikácie na základe rozhodnutia riaditeľa školy,
  14. zabezpečuje organizáciu plaveckých kurzov, školských výletov, celoškolských podujatí i individuálnych triednych podujatí mimo školy v spolupráci s poverenými vyučujúcimi,
  15. riadi a zabezpečuje mimoškolskú činnosť v rámci ŠKD,
  16. eviduje neospravedlnenú absenciu žiakov, navrhuje opatrenia na zlepšenie, spolupracuje s výchovným poradcom a Rodičovským združením  pri ZŠ
  17. spolupracuje s PPP v Starej Ľubovni  a so ŠZŠ v Starej Ľubovni,
  18. organizačne zabezpečuje mimoškolskú činnosť (súťaže, olympiády a pod.),
  19. pripravuje a vedie v evidencii tlačivá na pedagogickú dokumentáciu a zabezpečuje ich dostatok.
     

 

Rozsah pôsobnosti  zástupcu pre materskú školu

          Zástupca riaditeľa pre materskú školu , v zmysle ustanovení § 5 zákona č. 552/2003 Z.z. o výkone práce vo verejnom záujme, menuje  

     riaditeľ školy na základe výsledkov výberového konania, v zmysle  pracovného poriadku. Funkčné obdobie je päťročné a končí  v deň  

    výberového  konania na pozíciu zástupcu pre MŠ.  Riaditeľ školy odvoláva zástupcu riaditeľa školy v  zmysle ustanovení Zákonníka   

     práce (ods. 1 § 252 ZP). Zástupca má  zároveň na starosti koordináciu  výchovno-vzdelávacej činnosti v materskej škole. Ďalej:

  1. zastupuje riaditeľa v čase jeho neprítomnosti ,
  2. riadi a kontroluje prácu v oddeleniach MŠ,
  3. vykonáva kontrolnú a hospitačnú činnosť,
  4. kontroluje plnenie plánu práce školy,
  5. spolupracuje pri zostavovaní mesačných plánov práce,
  6. pripravuje podklady pre riaditeľa školy,
  7. sleduje dodržiavanie pracovnej disciplíny,
  8. vyplňuje štatistické výkazy pre MŠ
  9. eviduje dochádzku zamestnancov školy,
  10. vedie evidenciu neprítomných zamestnancov,
  11. zabezpečuje zastupovanie za neprítomných zamestnancov,
  12. kontroluje triedne knihy a ostatnú pedagogickú dokumentáciu MŠ
  13. zabezpečuje objednávanie školských tlačív,
  14. sleduje čistotu a hygienu na celom pracovisku,
  15. vedie evidenciu požiadaviek zamestnancov školy na zvýšenie kvalifikácie a predkladá riaditeľovi školy,
  16. zabezpečuje plnenie úloh na úseku BOZP a PO i vstupnú inštruktáž zamestnancov v oblasti BOZP a PO,
  17. zodpovedá za kontroly, ako aj evidenciu pracovných a školských úrazov, zabezpečuje plnenie úloh obrany štátu vo vymedzenej oblasti,
  18. zabezpečuje inventarizáciu podľa vyhlášky o inventarizácií hospodárskych prostriedkov,
  19. zodpovedá za prípravu podkladov k vyraďovaniu a likvidácii prebytočného a neupotrebiteľného majetku,
  20. zodpovedá za vedenie ústredného inventára školy a za čiastkové inventáre vedúcich kabinetov.
     

Rozsah pôsobnosti vychovávateliek  ŠKD

1.  zodpovedá riaditeľovi školy za úroveň výchovno-vzdelávacej práce, bezprostredne ju riadi a sama sa na nej podieľa,

2.  podľa pokynov vedúcej pedagogického útvaru organizuje prácu v zariadení, zjednocuje, koordinuje a kontroluje činnosť vychovávateliek, robí  vzájomné hospitácie v dvoch oddeleniach, na základe hospitačnej činnosti hodnotí stav výchovno-vzdelávacej práce v zariadení a o výsledkoch informuje riaditeľa školy, ZRŠ a  pedagogickú radu školy,

3.  zodpovedá za účelné využitie pracovného času vychovávateliek,

4.  zjednocuje požiadavky vychovávateliek na žiakov,

5.  v spolupráci s ostatnými vychovávateľkami vypracúva návrh celoročného plánu práce,

6.  spolu s vychovávateľkami navrhuje týždennú skladbu zamestnania žiakov, kontroluje osobnú prípravu vychovávateliek na činnosť so žiakmi,

7.  predkladá požiadavky vychovávateliek na rozpočet zariadenia a návrh materiálneho vybavenia za všetky oddelenia, zástupcovi riaditeľa školy pre ZŠ,

8.  zostavuje časový rozvrh služieb vychovávateliek a zabezpečuje náhradné služby za neprítomných,

9.  zabezpečuje jednotné vedenie pedagog. dokumentácie zariadenia, robí bežné administratívne a pokladničné práce, ktoré súvisia s jej riadiacou činnosťou.

Rozsah pôsobnosti vedúcich MZ a PK

1.  plánovite riadia a kontrolujú prácu členov metodického orgánu v rámci zverených predmetov,

2.  odpovedajú za dodržiavanie pracovnej disciplíny, ako i odbornej stránky vyučovania v rámci zverených predmetov,

3.  zabezpečujú koordináciu VVP medzi I. a II. stupňom školy, ako aj medzipredmetové vzťahy,

4.  prijímajú účinné opatrenia na odstránenie zistených nedostatkov vo výchovno-vyučovacom procese, ako i v pracovnej disciplíne a návrhy riešení predkladajú vedúcej útvaru, alebo riaditeľovi školy,

5.  vykonávajú kontrolno-metodickú činnosť minimálne 2 – 3 hod. týždenne, podklady z rozborov odovzdávajú vedeniu školy,

6.  pripravujú vstupné, výstupné a povinné kontrolné písomné práce,

7.  poznatky takto získaných zovšeobecňujú na zasadnutiach MZ, PK, pracovných poradách, resp. pedagogických radách.

 

 

C. Hospodársko–správny úsek

 

Patria sem:

1. Prevádzkové oddelenie                      

2. Ekonomicko-personálne oddelenie 

3. Oddelenie školského stravovania

          ZŠ:

-  zástupca pre ZŠ

-  údržbár – kurič                         

- ekonómka - personalistka              

- vedúca ŠJ

-  upratovačky

- kuchárky 

         MŠ:

- pomocné sily

-  údržbár – kurič

- upratovačka

 

Rozsah pôsobnosti  zástupcu riaditeľa  pre ZŠ a zástupcu riaditeľa pre MŠ

Je priamo podriadený riaditeľovi školy, zodpovedá, zabezpečuje a kontroluje všetky hospodársko-prevádzkové a personálno-mzdové záležitosti školy. Najmä:

  1. podieľa sa na VVP,
  2. pripravuje podklady  na  ročný rozpočet školy a ročný plán  práce na  rekonštrukcie,
  3. spoločne s bezpečnostným technikom školy zabezpečuje a kontroluje vykonávanie revízií elektrických inštalácií, bleskozvodu a iných zariadení, včítane odstránenia porúch,
  4. zabezpečuje vybavenie školy základným vnútorným vybavením,
  5. podľa potreby spolupracuje s  obecným zastupiteľstvom,
  6. kontroluje správnosť faktúr,
  7. zabezpečuje správu národného majetku podľa vyhlášky o správe národného majetku,
  8. zabezpečuje inventarizáciu podľa vyhlášky o inventarizácii hospodárskych prostriedkov,
  9. zodpovedá za prípravu podkladov k vyraďovaniu a likvidácii prebytočného a neupotrebiteľného majetku,
  10. zabezpečuje hospodárenie s rozpočtom podľa rozpočtových pravidiel a ďalších finančných predpisov,
  11. vstupuje do jednania s inými právnymi subjektmi v súvislosti so sponzorskou činnosťou a reklamným využitím priestorov školy,
  12. zodpovedá za vedenie ústredného inventára školy a za čiastkové inventáre vedúcich kabinetov,
  13. vypracúva predpísané štatistiky,
  14. zabezpečuje zostavenie rozvrhu pre 1.-9 ročník a kontroluje jeho dodržiavanie,
  15. sleduje úroveň materiálno – technického vybavenia kabinetov a jeho využívanie,
  16. zabezpečuje organizáciu LVVK a účelových cvičení v prírode v spolupráci s povereným pedagogickým zamestnancom,
  17. sleduje platové postupy zamestnancov školy,
  18. zabezpečuje plnenie úloh na úseku BOZP a PO i vstupnú inštruktáž pracovníkov v oblasti BOZP a PO,
  19. zodpovedá za kontroly, ako aj evidenciu pracovných a školských úrazov v spolupráci s povereným zamestnancom školy,
  20. zabezpečuje plnenie úloh obrany štáty vo vymedzenej oblasti,
  21. zabezpečuje prevádzku a opravy majetku štátu zvereného do užívania školy,
  22. zabezpečuje agendu súvisiacu s prevádzkou technických zariadení a skladového hospodárstva školy,
  23. zabezpečuje údržbárske práce v priestoroch  ZŠ , MŠ a ŠJ a upratovanie týchto priestorov,
  24. zabezpečuje plnenie úloh v oblasti požiarnej ochrany, bezpečnosti a ochrany zdravia pri práci,
  25. zabezpečuje starostlivosť o zeleň a jej obnovu v školskom areáli, údržbu školského ihriska a na ňom postavených konštrukcií,
  26. zabezpečuje starostlivosť a kontrolu bezpečnostného systému školy, otváranie a uzamykanie objektov školy a školského areálu.

 

Rozsah pôsobnosti ekonomicko–personálneho oddelenia

Mzdová účtovníčka:

  1. zabezpečuje komplexne štatistiku, vypracúva komplexné štatistické hlásenia a výkazy,
  2. zabezpečuje mzdovú agendu, nemocenské poistenia, agendu ostatných osobných nákladov a pod.,
  3. vykonáva mzdové rozbory – polročné a ročné, sleduje vývoj mzdových ukazovateľov,
  4. zodpovedá za správnosť výpočtu odmeny pre pracovníkov vykonávajúcich práce na základe dohôd o vykonaní prác mimo pracovného pomeru,
  5. zodpovedá za správnosť a včasnosť zadávania mesačných zmien týkajúcich sa pracovníka, či už osobné zmeny platu, vyplácanie rodinných prídavkov a nárokov dávok nemocenského poistenia,
  6. zodpovedá za správnosť, včasnosť a oprávnenosť vykonávania všetkých zrážok zo mzdy /napr. exekúcie a pod./,
  7. zodpovedá za zabezpečenie a inštaláciu mzdového programu,
  8. zabezpečuje archiváciu mesačných výkazov miezd,
  9. zabezpečuje povinné odvody do poisťovní, príslušné výkazy a prevody miezd na osobné účty pracovníkov,
  10. vystavuje evidenčné listy dôchodkového zabezpečenia, vystavuje žiadosti o dôchodok.
     

Finančná účtovníčka:

  1. zabezpečuje komplexne podvojné účtovníctvo, zodpovedá za správne zadávanie údajov a následné počítačové spracovanie, v úzkej spolupráci so ZŠ eviduje faktúry v knihe faktúr a po podpise riaditeľom školy zabezpečuje ich ďalšie spracovanie,
  2. vykonáva ekonomické rozbory – polročné a ročné, sleduje vývoj ekonomických ukazovateľov,
  3. vykonáva kontrolu cestovných výdavkov a zabezpečuje ich agendu a likvidáciu,
  4. vedie komplexnú agendu školy a jej archivovanie,
  5. vypracováva mesačné uzávierky čerpania rozpočtu,
  6. zabezpečuje platobný styk s VÚB , v prípade potreby i s inými bankami,
  7. kontroluje plnenie finančných povinností nájomcov bytových a  nebytových priestorov voči škole,
  8. v spolupráci s vedúcou ŠJ dvakrát ročne vykonáva fakturáciu za kuchynský odpad.
     

Rozsah pôsobnosti oddelenia školského stravovania

Vedúca ŠJ  v zmysle ustanovení § 5 zákona č. 552/2003 Z.z. o výkone práce vo verejnom záujme, menuje    riaditeľ školy na základe výsledkov výberového konania, v zmysle  pracovného poriadku. Funkčné obdobie je päťročné a končí  v deň   výberového  konania na pozíciu vedúcej ŠJ.  Riaditeľ školy odvoláva vedúcu školskej jedálne v zmysle ustanovení Zákonníka  práce .

      Vedúca školskej jedálne plní tieto úlohy:

  1. priamo riadi, usmerňuje a kontroluje prácu zamestnancov  kuchyne,
  2. vedie pokladničnú knihu školy a dokomentuje pokladničné operácie a školské stravovanie,
  3. v spolupráci s hlavnou kuchárkou poverenou riadením pracoviska zostavuje, vždy na týždeň dopredu jedálny lístok v zmysle platných zásad tak, aby jeho pestrosť a pitný režim bol zameraný na ochranu žiakov, prepočítava podľa receptúr nutričnú hodnotu podávanej stravy, stará sa o vysokú úroveň školského stravovania, zaobstaráva jedlá v priemernej hodnote určených vyživovacích noriem a dbá, aby pokrmy boli upravené chutne, načas a v zodpovedajúcom množstve a kvalite,
  4. dodržuje pokyn na úpravu finančných limitov pri nákupe potravín a úhrady na stravovanie,
  5. pri starostlivosti o zásobovanie jedálne objednáva a obstaráva potraviny, inventár a ostatné potreby pre jedáleň, zodpovedá za správnu kvalitu preberaných potravín a ostatných potrieb i za správne uskladnenie tovaru a robí pravidelné kontroly bezchybnosti uskladnených potravín, pri starostlivosti o plynulý chod jedálne zodpovedá za organizáciu prevádzky celej jedálne, po dohode s RŠ určuje a organizuje príchod stravníkov do jedálne a ich odchod v súlade s prevádzkovými možnosťami jedálne a rozvrhom hodín,
  6. denne kontroluje vedenie evidencie odkladania vzoriek na 48 hodín,
  7. prostredníctvom pracovníkov, ktorí robia dozor, organizuje plynulý príchod žiakov k okienkam a výdaj pokrmov, rozmiestnenie žiakov pri stoloch a usporiadaný odchod žiakov z jedálne,
  8. zabezpečuje rýchly výdaj pokrmov a nápojov podávaných na primeranom riade, s úplnými príbormi a rýchly odber použitého riadu,

-         v spolupráci so zástupcom pre ZŠ   určí spôsob a rozsah sebaobsluhy žiakov,

-         zabezpečuje postupné dovárania a prípravu jedál, ktorých nutričné, chuťové a vzhľadové vlastnosti by dlhším časom podávania stratili na kvalite,

-         podľa návrhu hlavnej kuchárky rozvrhuje pracovný čas podriadených pracovníkov tak, aby to čo najlepšie vyhovovalo prevádzke kuchyne,

-         zodpovedá za dodržiavanie počtu a kvalifikačnej štruktúry pracovníkov ŠJ na základe skutočného stavu stravníkov,

-         organizuje potrebné a účinné pracovné porady na prevádzke, vedie o nich záznamy , ktoré dáva na kontrolu riaditeľovi školy. V prípade zistenia priestupkov u zamestnancov  kuchyne vyvodzuje opatrenia, ktoré predloží písomne RŠ,

-         vedie evidenciu o odbere kuchynského odpadu,

-         ak niektorá zamestnankyňa  kuchyne ochorie, ihneď zabezpečí potrebnú náhradnú silu,

-         rovnako sa stará aj o náležitú údržbu inventára jedálne a kuchyne,

-         predkladá inventarizáciu  ŠJ,

-         predkladá návrhy na zaradenie pracovných síl do TT, návrhy na osobný príplatok a odmeny,

-         vedie záznamy o nadčasových hodinách zamestnancov  a v určený termín ich predkladá  zástupcovi pre ZŠ,

-         navrhuje opatrenia v oblasti PO a BOZP,

-         zabezpečuje inštruktáž zamestnancov ŠJ, aj novoprijatých, 1 x ročne v oblasti PO, hygieny a bezpečnosti práce na pracovisku,

-         zodpovedá za dodržiavanie nariadení vonkajších kontrol RÚVZ v Starej Ľubovni,  a pod.,

-         spolupracuje s vedením školy pri utváraní podmienok a výkon podnikateľskej činnosti v priestoroch  ŠJ pri ZŠ s MŠ.

 

 

D. Zamestnanci školy  – práva, povinnosti a zodpovednosť

Každý zamestnanec  je povinný dodržiavať všeobecné právne a vnútro školské predpisy. Zamestnanci  sú povinní riadne si plniť svoje povinnosti, vyplývajúce z pracovno-právnych vzťahov a z funkcie, ktorou boli v organizácii poverení.

 

Každý zamestnanec má najmä tieto povinnosti a zodpovednosť:

-         plniť príkazy priameho nadriadeného,

-         využívať fond pracovnej doby na plnenie pracovných úloh,

-         dodržiavať pracovný čas,

-         dodržiavať predpisy na úseku ochrany a bezpečnosti pri práci a požiarnej ochrany,

-         ochraňovať vlastníctvo štátu, riadne hospodáriť a nakladať s majetkom školy a chrániť ho pred zničením, poškodením, stratou alebo zneužitím,

-         upozorniť ihneď svojho nadriadeného na nesprávnosť príkazu, odmietnuť vykonanie príkazu, ak je jeho splnenie trestné alebo sa prieči zákonu a túto skutočnosť ihneď oznámiť vyššiemu nadriadenému.

-         Každý  zamestnanec  má tieto práva:

-         právo na odmenu za vykonanú prácu podľa jej množstva, akosti a spoločenského významu,

-         zaistenie bezpečnosti a ochrany zdravia pri práci, na odpočinok a zotavenie po práci,

-         požadovať pomôcky pre plnenie daných úloh a vykonanie opatrení potrebných pre bezpečnú prácu,

-         dostať dovolenku na zotavenie v dĺžke a za podmienok stanovených v Zákonníku práce,

-         oboznámiť sa s organizačným poriadkom, pracovným poriadkom, mzdovými, bezpečnostnými a ostatnými predpismi, vzťahujúcimi sa k jeho pracovisku a práci nim vykonávanú.

 

Článok IV

Záverečné ustanovenia

 

  1. Tento organizačný poriadok je záväzný pre všetkých zamestnancov školy.
  2. Vedúci zamestnanci  školy sú povinní postupne oboznámiť s obsahom organizačného poriadku školy všetkých podriadených zamestnancov.
  3. Zmeny a doplnky k organizačnému poriadku vydáva výlučne riaditeľ školy.
  4. Tento organizačný poriadok nadobúda účinnosť 01.01.2005 a ruší sa platnosť predchádzajúceho organizačného poriadku.

 

Trnava 03.01.2005   Mgr. Daniela Pagáčová, riaditeľka školy

 

 

Príloha č. 1

   1.  V Ý C H O V N Ý   P O R A D C A


I.    Výchovná práca na úseku prevencie a riešenia problémových žiakov.

1.   Vyhľadávania a evidencia žiakov, u ktorých sa prejavujú:

a/ výchovné ťažkosti a poruchy správania,

b/ ťažkosti a poruchy v učení,

c/ skryté zdravotné postihnutie,

d/ zmenené pracovná spôsobilosť,

e/ sociálne problémy,

 

2.   Prevencia uvedených problémov

 

3.   Riešenie problémov:

a/ pedagogická osveta a výmena informácií medzi školou a rodičmi,

b/ individuálna práca s rodičmi žiakov, ktorí majú vývinové, prospechové, výchovné a iné problémy,

c/ poradenstvo pri uvedených ťažkostiach a problémoch,

d/ spolupráca a sprostredkovanie priameho kontaktu so školským psychológom,

e/ spolupráca a riešenie problémových prípadov s PPP v St. Ľubovni,

f/ koordinácia práce triednych učiteľov, ostatných vyučujúcich a výchovného poradcu pri riešení uvedených problémov.

 

4.   Poradenská práca pri učení a pri ďalšom rozvíjaní nadania, tvorivosti talentu ostatných detí – hlavne spolupráca s vyučujúcimi a rodičmi.

 

5.   Poradenská práca pre učiteľov v oblasti riešenia uvedených problémov.

 

II. Práca na úseku výchovy k voľbe povolania a profesijnej orientácie žiakov

1.      Spolupráca s triednymi učiteľmi a vyučujúcimi pri výchove k správnemu seba hodnoteniu a usmerňovanie k výhodnej voľbe povolania.

2.      Zabezpečovanie materiálov a pomôcok pre informačnú a poradenskú prácu profesijnej orientácie.

3.      Individuálna poradenská a konzultačná činnosť pre žiakov.

4.      Oboznamovanie žiakov piateho a šiesteho ročníka s povolaniami.

5.      Pomoc pri správnej voľbe povolania formou príslušných psychologických testov pre žiakov siedmeho až deviateho ročníka.

6.      Evidencia žiakov končiacich školskú dochádzku a spracovanie prehľadov o profesijnej orientácie žiakov od piateho ročníka.

7.      Príprava a realizácia vstupných dokladov žiakov končiacich povinnú školskú dochádzku.

8.      Pravidelný servis informácií v oblasti povolania /nástenka, zber záujmu, vyhodnotenie, atď./

9.      Zabezpečovanie spätných informácií o bývalých žiakoch a ich uplatnení.

10.  Spracovanie a odovzdávanie prehľadov o rozmiestňovaní žiakov končiacich povinnú školskú dochádzku pre výpočtové stredisko v Michalovciach

 

III. Iné činnosti.

1.   Spolupráca s PPP  /vyhľadávanie, evidencia, dokumentácia, konkrétna práca s psychologickými testami atď./

2.   Práca pre vedenie školy.

 

 

2. K  O M I S I E

 

Príloha č. 2

Škodová  a odškodná  komisia

Jej funkciou je navrhovať po prerokovaní s riaditeľom školy uplatňovanie nárokov, alebo postihov zamestnancov  školy.

Má päť členov, spolu s predsedom, ktorého touto úlohou poveruje riaditeľ školy v súlade s organizačným poriadkom školy. Poverený predseda písomne oznámi riaditeľovi školy mená členov komisie a určí zapisovateľa.

Komisia zasadá podľa potreby a podáva riaditeľovi školy návrhy na riešenie prípadov vždy písomne s podpismi všetkých členov.

Vo svojej práci sa komisia riadi zákonníkom práce a ďalšími príslušnými normami.

Svoje návrhy konzultuje s právnikom a ekonómom.

 

Príloha č. 3

Inventarizačná, vyraďovacia a likvidačná komisia

Inventarizačná komisia sa riadi príslušnými predpismi o vykonávaní inventarizácie a o správe štátneho majetku. Po skončenej inventarizácii predkladá riaditeľovi školy písomný návrh na jej vysporiadanie. Uplatní tiež návrhy na vyradenie a likvidáciu neupotrebiteľného majetku.

Počet členov komisie sa určuje podľa rozsahu vykonávanej inventarizácie. Predsedu komisie poveruje funkciou písomne riaditeľ školy. Poverený predseda predloží riaditeľovi školy písomný zoznam členov komisie. Okrem určenej inventarizácie komisia preberá majetok školy – inventár kabinetu, rep. majetok školy, pridelený do osobného užívania, od odchádzajúceho zamestnanca  školy v prípade, ak tento majetok bude spravovať v nasledujúcom období nový zamestnanec  školy. Ak inventár preberá ďalší zamestnanec  školy, členovia komisie sa zúčastňujú na preberaní a tiež podpisujú zápisnicu o prebratí majetku. Komisia sa schádza podľa potreby a zvoláva ju predseda komisie.

 

Príloha č. 4

Stravovacia komisia

Stravovacia komisia sa riadi MŠ SR pre oblasť školského stravovania (Vyhlášky č. 121/1994) Komisiu tvoria:

-         pedagogický zástupca riaditeľa školy

-         vedúca školskej jedálne

-         vedúca kuchárka

-         vedúca ŠKD

-         zástupca OZ

-         zástupca Rady rodičov

 

Hlavné úlohy stravovacej komisie:

1.              Pomáhať vedúcej školského stravovania pri úspešnom riadení prevádzky podľa zásad správnej výživy.

2.              Prerokovať požiadavky a návrhy, ktoré vedúca ŠJ uplatňuje u nadriadenej.

3.              Dozerať na hygienu prevádzky, bezpečnosť pri práci a údržbu zariadení.

4.              Spolupracovať pri vytváraní kultúrneho prostredia, estetiky stolovania a hygieny výdaja stravy.

5.              Sledovať čas výdaja stravy a vykonávanie pedagogického dozoru počas výdaja stravy.

6.              Pomáhať pri zabezpečovaní zásobovania potravín.

7.              Podľa záujmu stravníkov riešiť doplnkové stravovanie.

 

Organizačné úlohy:

1.              Komisia zasadá raz za dva mesiace, častejšie v prípade potreby.

2.              Zo zasadnutí komisie sa vedie zápis, ktorého kópia je uložené u vedúcej ŠJ.

Príloha č. 5

Školský psychológ

-          sleduje úroveň školskej zrelosti detí vstupujúcich do školy a v prípade nedostatočnej pripravenosti pre vstup do I. ročníka v spolupráci s poradenským zariadením (Pedagogicko-psychologická poradňa) rieši otázku odkladu školskej dochádzky

-          skúma úroveň kognitívneho vývinu žiakov v škole, identifikuje žiakov dočasne alebo trvalo neprospievajúcich a žiakov učiacich sa pod svoje možnosti

-          navrhuje a zúčastňuje sa na príprave priamych a nepriamych intervencií do výchovno-vzdelávacieho procesu a špeciálnych učebných a rozvíjajúcich programov

-          poznáva žiakov s problémami a poruchami správania a v spolupráci s triednymi učiteľmi sa podieľa na eliminovaní nežiaduceho správania

-          spolu s výchovným poradcom sa podieľa na procese profesionálnej orientácie a voľby žiakov stojacich pred prvou a druhou smerovou voľbou, vypracováva a realizuje programy voľby povolania, diagnostikuje predpoklady žiakov z hľadiska vybranej profesie, pracuje s problémovými žiakmi z hľadiska voľby povolania (nevhodný výber)

-          pracuje so žiakmi s problémami v oblasti učenia

-          poskytuje poradenské služby pedagógom v oblasti duševného vývinu žiakov

-          poskytuje poradenské služby a konzultácie rodičom, navrhuje adekvátne formy práce dieťaťa v rodinnom prostredí resp. pri príprave na vyučovanie

 

 

Príloha č. 6

Rozvrh pracovnej doby prevádzkových pracovníkov

 

Meno

zamestnanca

Zač. prac.

doby

Obedňajšia

prestávka

Koniec

prac. doby

Pracovné zaradenie

Úväzok

Alena Hauková

8.00

12.00 - 12.30

16.00

Ekonómka

100 %

Jana Puterová

PT, NT 8.00

12.00 - 12.30

16.00

Adm. prac.

50 %

Ľudmila Gressnerová

4x mesačne  -  7.30

12.00 - 12.30

17.00

Školská psychologička

25 %

Ľubomír Hruška

7.00

12.00 - 12.30

15.00

Školník, údrž., záhr.

100 %

Daniela

Sládková

7.30

-

8.30

Upratovačka

80 %

13.00

18.00

Mária Ščibravá

7.30

-

8.30

Upratovačka

80 %

13.00

18.00

Adriana

Vladovičová

8.00

12.00 - 12.30

16.00

Vedúca ŠJ

100 %

Anna

Vrždiaková

7.00

12.00 - 12.30

15.00

Hlavná kuchárka

100 %

Mária

Šarvaicová

7.00

12.00 - 12.30

15.00

Pomoc. kuchárka

100 %

Iveta Marková

7.00

12.00 - 12.30

15.00

Pomoc. kuchárka

100 %

Stefan Kubovič

6.00

-

9.45

Kurič - sezónny

50 %

 

 

Späť